Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Łaziska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Organizacyjno – Społeczny
Kierownik
Telefon
081 827 69 20
Email

Informacje dodatkowe

Do zadań Referatu Organizacyjno-Społecznego należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Sekretarzowi, Radzie Gminy i jej komisji, sprawy kancelaryjno – techniczne i obsługa administracyjno-gospodarcza Urzędu oraz zadania związane z ochroną przeciwpożarową, a w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii Urzędu,
2) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu, w tym prowadzenie ewidencji korespondencji,
3) zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne, w tym zakup pieczęci i tablic urzędowych, zakup materiałów i pomocy biurowych oraz kancelaryjnych, prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
4) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń, spotkań Rady Gminy i jej komisji oraz ich obsługa kancelaryjno – biurowa,
6) organizowanie i obsługa spotkań, zebrań, narad, posiedzeń Wójta i Sekretarza,
7) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Gminy i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
8) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
9) protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań organów Gminy,
10) prowadzenie ewidencji uchwał, postanowień Rady Gminy i jej komisji oraz przedkładanie uchwał Rady Gminy Wojewodzie Lubelskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Lublinie,
11) wdrażanie uchwał Rady Gminy oraz nadzór nad ich wykonaniem,
12) prowadzenie ewidencji zarządzeń Wójta,
13) przechowywanie uchwał, zarządzeń podejmowanych przez organy Gminy,
14) organizowanie współpracy z jednostkami pomocniczymi (sołectwami),
15) prowadzenie zbiorów przepisów prawnych i aktów prawa miejscowego oraz udostępnianie ich do wglądu,
16) udzielanie informacji zainteresowanym mieszkańcom Gminy o kompetencjach organów Gminy,
17) organizowanie kontaktów interesantów z Wójtem, Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych referatów,
18) prowadzenie ewidencji i kierowanie do załatwienia skarg, wniosków, petycji składanych do Urzędu,
19) prowadzenie rejestru zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
20) prowadzenie spraw z zakresu archiwum zakładowego poprzez wyodrębnioną komórkę organizacyjną „Archiwum Zakładowe”, do zadań którego należy realizacja zadań ustawowych wynikających z obowiązującej instrukcji archiwalnej, w tym szczególności:
a) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie odpowiedniego przygotowania dokumentacji podlegającej przekazaniu do archiwum zakładowego,
b) przejmowanie uporządkowanych materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od poszczególnych jednostek organizacyjnych urzędu,
c) przechowywanie i zabezpieczenie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
d) udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej osobom upoważnionym,
e) przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego, zgodnie z obowiązującymi terminami,
f) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego,
21) prowadzenie spraw związanych z kancelarią tajną,
22) prowadzenie spraw związanych z badaniem opinii publicznej,
23) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, a w szczególności:
a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
b) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń pracowników i innych należności związanych ze stosunkiem pracy oraz przygotowywanie dokumentacji w celu ich wypłaty,
c) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
d) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
e) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
f) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
g) zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu,
h) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
i) ewidencja czasu pracy pracowników,
j) kompletowanie wniosków emerytalno- rentowych,
24) współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach zatrudniania bezrobotnych,
25) współdziałanie z Policją w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
26) współdziałanie ze Strażą Pożarną oraz utrzymywanie kontaktów ze stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi, w tym z jednostkami ochotniczymi straży pożarnej,
27) prowadzenie spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej, a w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) ochrona systemów i sieci informatycznych,
c) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
e) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
f) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
g) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych
28) prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju, w szczególności:
a) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
b) współdziałanie z organami wojskowymi,
c) administracja rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
d) tworzenie formacji obrony cywilnej,
e) utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej i dokumentacji świadczeń na rzecz obrony kraju,
f) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz świadczeń na czas obrony,
g) zakwaterowanie sił zbrojnych,
29) wspieranie inicjatyw w zakresie tworzenia i rozwoju środków lokalnej informacji,
30) realizacja zadań Gminy w sprawach oświatowych jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, zadań związanych z opieką nad dziećmi w wieku do lat 3, z ochroną zdrowia, z kulturą oraz sztuką i w tym zakresie współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz ośrodkami zdrowia,
31) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych uczniom zamieszkałym na terenie Gminy, jeżeli nie zostało to powierzone innej gminnej jednostce organizacyjnej,
32) wspieranie, stwarzanie warunków oraz podejmowanie działań organizatorskich w zakresie sportu, turystyki i wypoczynku,
33) udzielanie zezwoleń i nadzorowanie zbiórek publicznych,
34) realizacja zadań z zakresu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi oraz narkomanii,
35) prowadzenie spraw w zakresie stanu klęsk żywiołowych, a w szczególności:
a) opracowywanie planu reagowania kryzysowego oraz planu ochrony przed powodzią zawierających procedury postępowania na wypadek katastrof, awarii i innych klęsk żywiołowych,
b) opracowywanie planów działania i monitorowanie przedsięwzięć związanych z realizacją programów reagowania podczas klęsk żywiołowych,
c) sporządzanie, stosownie do rodzaju zagrożeń, różnych sposobów ostrzegania oraz procedur ich uruchomienia,
d) wdrażanie nowych rozwiązań i programów wspomagających zobrazowanie zasięgu sytuacji kryzysowych i możliwości im przeciwdziałania w ramach Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
36) prowadzenie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.


Komórka nadrzędna
Komórki podległe

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Sekretarz Gminy, kierownik referatu

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Grzęda Karol Andrzej
Data wytworzenia informacji:
2021-01-08
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2012-12-18