Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Łaziska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Finansowo – Podatkowy
Kierownik
Telefon
081 827 69 20
Email

Informacje dodatkowe

Do zadań Referatu Finansowo-Podatkowego należy prowadzenie spraw o charakterze finansowo-księgowym dotyczących Gminy i funkcjonowania Urzędu, spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku leśnego i rolnego oraz innych należności podatkowych i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta, w tym opracowywanie projektu budżetu Gminy,
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy, prowadzenie analiz dochodów i wydatków Gminy oraz opracowywanie projektów wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Gminy,
3) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
4) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
5) prowadzenie ewidencji księgowej i zapewnienie rejestracji operacji gospodarczych Urzędu,
6) rozliczanie inwentaryzacji,
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego oraz zmian w tym zakresie,
8) kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych, jednostek pomocniczych (sołectw) oraz podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych podlegających Gminie,
9) wypłata należnych wynagrodzeń, diet radnych i sołtysów oraz należności wynikających z umów cywilnych,
10) prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT,
11) prowadzenie spraw związanych z księgowaniem podatków i opłat lokalnych,
12) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
13) gromadzenie, przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem faktycznym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
14) naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
15) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych, w tym decyzji, w sprawach podatkowych,
16) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej oraz postępowania zabezpieczającego, świadczeń pieniężnych, w tym zaległości podatkowych i wszelkich niezapłaconych w terminie należności stanowiących dochody budżetowe Gminy,
17) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
18) przygotowywanie danych do projektów uchwał w sprawach podatkowych,
19) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
20) prowadzenie obsługi kasowej i finansowo-księgowej Urzędu,
21) prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty skarbowej,
22) prowadzenie postępowań w sprawie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej,
23) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w należnościach podatkowych i cywilnoprawnych,
24) prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
25) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, ZUS,
KRUS i bankiem wykonującym obsługę kasową.


Komórka nadrzędna
Komórki podległe

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Skarbnik Gminy: kierownik referatu

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s obsługi kasowej, kasjer

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s księgowości podatkowej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s gospodarki finansowej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s księgowości podatkowej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat wiejskich

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s księgowości budżetowej

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Grzęda Karol Andrzej
Data wytworzenia informacji:
2008-01-24
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2012-12-18