samodzielny referent ds. świadczeń wychowawczych
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na powyższym stanowisku urzędniczym tj. wymagane wyższe wykształcenie , posiadanie tytułu licencjata lub magistra.
- wymagany co najmniej 2 letni staż w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego, w jednostkach związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego zdobyte na podstawie stosunku pracy,
- kandydat powinien biegle znać ustawę z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz.U. z 2016 r. ,poz. 195), a także akty wykonawcze,
- znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office ( WORD, EXCEL),
- wiedza z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego,
- wiedza z zakresu ustawy o ochronie danych osobowych,
- posiadanie cech osobowościowych i umiejętności psychospołecznych: wysoka kultura osobista, uczciwość, dyskrecja, dobra organizacja pracy, konsekwencja w realizowaniu zadań, terminowość, punktualność, komunikatywność, odporność na stres, samodzielność,
- preferowana także będzie znajomość programu do obsługi świadczeń rodzinnych,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
- umiejętność związana ze sprawną obsługą trudnego klienta,
- znajomość zagadnień administracyjnych,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
- umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,
- umiejętność pracy w zespole,
- łatwość przekazywania informacji,
- inicjatywa i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji
Podstawowym zadaniem wykonywanym na powyższym stanowisku urzędniczym będzie prowadzenie postępowań w sprawie świadczenia wychowawczego zgodnie z ustawą z dnia 11.02.2016 roku o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. , poz. 195) w szczególności:
1) przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz załączonej dokumentacji w sprawach o przyznanie świadczenia wychowawczego w tym składanych drogą elektroniczną.
2) udzielanie informacji o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń,
3) współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do świadczeń,
4) wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń wychowawczych,
5) rozpatrywanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji ustalających prawo do świadczeń,
6) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie zmiany lub uchylenia decyzji ostatecznych, zawieszania, umarzania oraz wznawiania postępowania ,
7) prowadzenie spraw związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami w zakresie opracowania decyzji oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego,
8) tworzenie, bieżąca aktualizacja wykazów, informacji i rejestrów przyznanych świadczeń wychowawczych,
9) analizowanie wykorzystanych środków finansowych z zakresu świadczeń wychowawczych,
10) sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe,
11) sporządzanie list wypłat świadczeń zgodnie z wydanymi decyzjami administracyjnymi,
12) sporządzanie sprawozdań,
13) wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zleconego zadania.
W celu potwierdzenia powyższych wymagań osoba ubiegająca się o zatrudnienie na wolnym stanowisku urzędniczym zobowiązana jest złożyć następujące dokumenty.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV),
3) kwestionariusz osobowy,
4) pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
5) pisemne oświadczenie o niekaralności kandydata,
6) pisemne oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
7) dokument potwierdzający wykształcenie (odpis dyplomu),
8) świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,
9) dodatkowo inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy/zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych itp.)
UWAGA!
W przypadku, gdy kandydat nie dysponuje dokumentem potwierdzającym posiadanie umiejętności , a dysponuje tymi umiejętnościami zobowiązany jest dołączyć pisemne oświadczenie o posiadaniu tych umiejętności. Niedołączenie oświadczenia oznaczać będzie, że kandydat nie posiada umiejętności w tym zakresie.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. , poz. 2135 z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz.1202 z późn. zm.)". Klauzula powinna być podpisana przez kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach lub drogą pocztową na adres: Łaziska 61, 24-335 Łaziska z dopiskiem: "Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze samodzielny referent ds. świadczeń wychowawczych" w terminie do dnia 22 marca 2016 r.*), do godz. 14.00 ( decyduje data faktycznego wpływu do OPS) Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Łaziskach po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodano do BIP dnia 10-03-2016 14:49:34