Podinspektora ds. obronnych i przeciwpożarowych
I. WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM URZĘDNICZYM
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym (konieczne do podjęcia pracy na tym stanowisku):
1) posiadanie obywatelstwa polskiego, z tym, że dopuszcza się zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osobę nieposiadającą obywatelstwa polskiego pod warunkiem, że dysponuje ona znajomością języka polskiego potwierdzoną jednym z poniższych dokumentów:
a) certyfikatem znajomości języka polskiego poświadczającym zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
b) dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim;
c) świadectwem dojrzałości uzyskanym w polskim systemie oświaty;
d) świadectwem nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości.
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
3) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
4) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
5) brak prawomocnego skazania przez sąd za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na powyższym stanowisku urzędniczym wynikających z załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1638 ze zm.), tj.:
a) wyższe wykształcenie w specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym lub
b) średnie wykształcenie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym oraz co najmniej 3-letni staż pracy.
1. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym (wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
a) doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego i ich w jednostkach organizacyjnych na stanowisku, na którym realizowane były/są podobne zadania,
b) znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy:
· ustawa o obronie Ojczyzny,
· ustawa o ochronie informacji niejawnych,
· ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
· ustawa o ochronie przeciwpożarowej,
· ustawa o ochotniczych strażach pożarnych,
· ustawa o samorządzie gminnym,
· kodeks postępowania administracyjnego
c) obsługa urządzeń biurowych oraz programu komputerowego Microsoft Office (Word- edytor tekstów, Excel- arkusz kalkulacyjny)
d) dyspozycyjność, uczciwość, rzetelność i odpowiedzialność.
I. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU URZĘDNICZYM
Do zadań wykonywanych na stanowisku należy:
1) prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju oraz w zakresie stanu klęsk żywiołowych, a w szczególności:
a) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
b) współdziałanie z organami wojskowymi,
c) administracja rezerw osobowych, w tym rejestracja osób do kwalifikacji wojskowej,
d) tworzenie formacji obrony cywilnej,
e) utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej i dokumentacji świadczeń na rzecz obrony kraju,
f) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności oraz świadczeń na czas obrony,
g) zakwaterowanie sił zbrojnych,
h) prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru w Urzędzie Gminy na czas zagrożenia i wojny,
i) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej,
j) opracowywanie planu reagowania kryzysowego oraz planu ochrony przed powodzią zawierających procedury postępowania na wypadek katastrof, awarii i innych klęsk żywiołowych,
k) opracowywanie planów działania i monitorowanie przedsięwzięć związanych z realizacją programów reagowania podczas klęsk żywiołowych,
l) sporządzanie, stosownie do rodzaju zagrożeń, różnych sposobów ostrzegania oraz procedur ich uruchomienia,
m) wdrażanie nowych rozwiązań i programów wspomagających zobrazowanie zasięgu sytuacji kryzysowych możliwości im przeciwdziałania w ramach Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
2) prowadzenie spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej, a w szczególności:
a) prowadzenie kancelarii tajnej,
b) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
c) ochrona systemów i sieci informatycznych,
d) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
e) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.
f) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,
g) opracowanie planu ochrony Urzędu, jego aktualizacja oraz nadzór nad realizacją,
h) współdziałanie z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w realizacji zadań wynikających z przepisów o ochronie informacji niejawnych,
i) współdziałanie z administratorem bezpieczeństwa informacji w Urzędzie Gminy w realizacji zadań wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych;
3) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
a) współdziałanie z PSP oraz utrzymywanie kontaktów z jednostkami OSP działających na terenie gminy, w tym zapewnienie OSP środków alarmowania i łączności oraz wyposażenia w sprzęt i odzież specjalną do prowadzenia akcji ratowniczych i ćwiczeń,
b) nadzór nad powierzonym OSP majątkiem,
c) naliczanie ekwiwalentu pieniężnego członkom OSP za udział w akcjach ratowniczych i szkoleniach,
d) organizowanie zawodów strażackich,
e) organizowanie konkursów wiedzy pożarniczej,
f) rozliczanie zużycia paliwa i smarów w jednostkach OSP.
4) wydawanie kart drogowych kierowcom Urzędu Gminy oraz rozliczanie zużycia paliw i smarów przez pojazdy będące w dyspozycji Urzędu Gminy;
5) prowadzenie spraw z zakresu archiwum zakładowego w tym;
a) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie odpowiedniego przygotowania dokumentacji podlegającej przekazaniu do archiwum zakładowego,
b) przejmowanie uporządkowanych materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od poszczególnych jednostek organizacyjnych Urzędu,
c) przechowywanie i zabezpieczenie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
d) udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej osobom upoważnionym,
e) przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego, zgodnie z obowiązującymi terminami,
f) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.
. DOKUMENTY APLIKACYJNE
W celu potwierdzenia powyższych wymagań osoba ubiegająca się o zatrudnienie na wolnym stanowisku urzędniczym zobowiązana jest złożyć następujące dokumenty.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy – zgodnie z załączonym wzorem,
3) pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
4) pisemne oświadczenie o niekaralności kandydata,
5) pisemne oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
W przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu, zgodnie z art. 13a ust 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. pracownikach samorządowych obowiązany jest złożyć dokument potwierdzający niepełnosprawność.
6) dokument potwierdzający wykształcenie (odpis dyplomu, świadectwo),
7) świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,
8) dodatkowo inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy/zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych itp.)
W przypadku, gdy kandydat nie dysponuje dokumentem potwierdzającym posiadanie umiejętności lub kwalifikacji, a nimi dysponuje zobowiązany jest dołączyć pisemne oświadczenie o ich posiadaniu. Niedołączenie oświadczenia oznaczać będzie, że kandydat nie posiada umiejętności lub kwalifikacji w tym zakresie.
I.
I. DANE DOTYCZACE STANOWISKA URZĘDNICZEGO
1. Nazwa stanowiska: podinspektor ds. obronnych i przeciwpożarowych
2. Miejsce pracy: Urząd Gminy Łaziska
3. Wymiar czasu pracy: 3/5 etatu
4. Zasady współzależności służbowej:
Bezpośredni przełożony: Sekretarz Gminy Łaziska
Przełożony: Wójt Gminy Łaziska
WARUNKI PRACY
1. Praca w pomieszczeniach biurowych.
2. Praca przy obsłudze komputera.
3. Z wyłonionym w wyniku przeprowadzonego naboru kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.
I. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Łaziska, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, ze zm.) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 %.
VII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska lub drogą pocztową (kurierską) na adres: Łaziska 76, 24-335 Łaziska z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. obronnych i przeciwpożarowych” w terminie do dnia 10 marca 2025 r.*). Decyduje data złożenia w Urzędzie Gminy Łaziska, a nie data nadania przesyłki. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Gminy Łaziska po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
. INFORMACJE POZOSTAŁE
Kandydat spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu zostanie zakwalifikowany do dalszego etapu naboru (tj. testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej).
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www. gminalaziska.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności oraz aktualne zaświadczenie z przeprowadzonego badania lekarskiego potwierdza-jącego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym.
Dodano do BIP dnia 25-02-2025 11:52:04