Podinspektor ds. księgowości budżetowej
- Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym (konieczne do podjęcia pracy na tym stanowisku):
1) posiadanie obywatelstwa polskiego, z tym, że dopuszcza się zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osobę nieposiadającą obywatelstwa polskiego pod warunkiem, że dysponuje ona znajomością języka polskiego potwierdzoną jednym z poniższych dokumentów:
- certyfikatem znajomości języka polskiego poświadczającym zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
- dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim;
- świadectwem dojrzałości uzyskanym w polskim systemie oświaty;
- świadectwem nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości.
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- brak prawomocnego skazania przez sąd za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na powyższym stanowisku urzędniczym wynikających z załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 ze zm.), tj.:
- wyższe wykształcenie w specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym (ekonomia, rachunkowość, finanse i kierunki pokrewne) lub
- średnie wykształcenie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym (ekonomia, rachunkowość, finanse) oraz co najmniej 3-letni staż pracy.
- Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym (wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
- doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego, na podobnym stanowisku związanym z księgowością,
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy:
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o rachunkowości,
- rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawa o samorządzie gminnym.
- biegła obsługa programów komputerowych i księgowych, oraz znajomość programu komputerowego Microsoft Office( Word- edytor tekstów, Excel- arkusz kalkulacyjny)
- uczciwość, rzetelność i odpowiedzialność,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Do zadań wykonywanych na stanowisku należy:
- Prowadzenie księgowości budżetowej oraz urządzeń księgowych w zakresie wydatków budżetowych, a w szczególności:
- kart wydatków budżetowych,
- dziennika jednostki (księgi głównej),
- uzgadnianie sald.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych z realizacji wydatków budżetowych( miesięczne, kwartalne, roczne).
- Sprawdzanie zgodności zaangażowania i dokonywania wydatków z planem w szczegółowości do podziałek klasyfikacji budżetowej oraz wydatków.
- Dokonywanie okresowych rozliczeń i uzgodnień z jednostkami/referatami realizującymi inwestycje w zakresie wydatków inwestycyjnych ewidencjonowanych na koncie „080” środki trwałe w budowie.
- Monitorowanie i sprawdzanie prawidłowości rozliczania rozrachunków.
- Właściwe numerowanie, opisywanie, przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji księgowej w zakresie prowadzonej ewidencji przestrzegania zapisów instrukcji obiegu dokumentów.
- Uzgadnianie kwoty podatku dochodowego od osób fizycznych podlegającego przekazaniu do Urzędu Skarbowego.
- Uzgadnianie wynagrodzenia pracowników oraz wysokości przekazanych składek do ZUS z kartami wynagrodzeń.
- Uzgadnianie zakupów środków trwałych z księgą inwentarzową.
- Sporządzanie sprawozdań opisowych z wydatków na koniec roku budżetowego.
W celu potwierdzenia powyższych wymagań osoba ubiegająca się o zatrudnienie na wolnym stanowisku urzędniczym zobowiązana jest złożyć następujące dokumenty.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – zgodnie z załączonym wzorem,
- pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- pisemne oświadczenie o niekaralności kandydata,
- pisemne oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
W przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu, zgodnie z art. 13a ust 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. pracownikach samorządowych obowiązany jest złożyć dokument potwierdzający niepełnosprawność.
- dokument potwierdzający wykształcenie (odpis dyplomu, świadectwo),
- świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,
- dodatkowo inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy/zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych itp.)
W przypadku, gdy kandydat nie dysponuje dokumentem potwierdzającym posiadanie umiejętności lub kwalifikacji, a nimi dysponuje zobowiązany jest dołączyć pisemne oświadczenie o ich posiadaniu. Niedołączenie oświadczenia oznaczać będzie, że kandydat nie posiada umiejętności lub kwalifikacji w tym zakresie.
- Praca w pomieszczeniach biurowych.
- Praca przy obsłudze komputera.
- Z wyłonionym w wyniku przeprowadzonego naboru kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Łaziska, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, ze zm.) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska lub drogą pocztową (kurierską) na adres: Łaziska 76, 24-335 Łaziska z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora ds. księgowości budżetowej” w terminie do dnia 25.08.2024 r.*). Decyduje data złożenia w Urzędzie Gminy Łaziska, a nie data nadania przesyłki. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Gminy Łaziska po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydat spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu zostanie zakwalifikowany do dalszego etapu naboru (tj. testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej).
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www. gminalaziska.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności oraz aktualne zaświadczenie z przeprowadzonego badania lekarskiego potwierdza-jącego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym.
Dodano do BIP dnia 12-08-2024 19:29:49