Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Łaziska

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. księgowości budżetowej

Jednostka ogłaszająca
Wójt Gminy Łaziska
Data ogłoszenia
2024-08-12
Termin składania dokumentów
2024-08-25
Wymagane wykształcenie
  1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym (konieczne do podjęcia pracy na tym stanowisku):

1) posiadanie obywatelstwa polskiego, z tym, że dopuszcza się zatrudnienie na stanowisku urzędniczym osobę nieposiadającą obywatelstwa polskiego pod warunkiem, że dysponuje ona znajomością języka polskiego potwierdzoną jednym z poniższych dokumentów:

  1. certyfikatem znajomości języka polskiego poświadczającym zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
  2. dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim;
  3. świadectwem dojrzałości uzyskanym w polskim systemie oświaty;
  4. świadectwem nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości.
    • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
    • posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,
    • posiadanie nieposzlakowanej opinii,
    • brak prawomocnego skazania przez sąd za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na powyższym stanowisku urzędniczym wynikających z załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 ze zm.), tj.:
  5. wyższe wykształcenie w specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym (ekonomia, rachunkowość, finanse i kierunki pokrewne) lub
  6. średnie wykształcenie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na powyższym stanowisku urzędniczym (ekonomia, rachunkowość, finanse) oraz co najmniej 3-letni staż pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem

 

  1. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym (wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
  1. doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego, na podobnym stanowisku związanym z księgowością,
  2. doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
  3. znajomość obowiązujących przepisów na danym stanowisku pracy:
  • ustawa o finansach publicznych,
  • ustawa o rachunkowości,
  • rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
  • ustawa o samorządzie gminnym.
    1. biegła obsługa programów komputerowych i księgowych, oraz znajomość programu komputerowego Microsoft Office( Word- edytor tekstów, Excel- arkusz kalkulacyjny)
    2. uczciwość, rzetelność i odpowiedzialność,
    3. umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Zakres obowiązków

Do zadań wykonywanych na stanowisku należy:

  • Prowadzenie księgowości budżetowej oraz urządzeń księgowych w zakresie wydatków budżetowych, a w szczególności:
  1. kart wydatków budżetowych,
  2. dziennika jednostki (księgi głównej),
  3. uzgadnianie sald.
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych z realizacji wydatków budżetowych( miesięczne, kwartalne, roczne).
  • Sprawdzanie zgodności zaangażowania i dokonywania wydatków z planem w szczegółowości do podziałek klasyfikacji budżetowej oraz wydatków.
  • Dokonywanie okresowych rozliczeń i uzgodnień z jednostkami/referatami realizującymi inwestycje w zakresie wydatków inwestycyjnych ewidencjonowanych na koncie „080” środki trwałe w budowie.
  • Monitorowanie i sprawdzanie prawidłowości rozliczania rozrachunków.
  • Właściwe numerowanie, opisywanie, przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji księgowej w zakresie prowadzonej ewidencji przestrzegania zapisów instrukcji obiegu dokumentów.
  • Uzgadnianie kwoty  podatku  dochodowego   od  osób   fizycznych   podlegającego przekazaniu do Urzędu Skarbowego.
  • Uzgadnianie wynagrodzenia pracowników oraz wysokości przekazanych składek do ZUS z kartami wynagrodzeń.
  • Uzgadnianie zakupów środków trwałych z księgą inwentarzową.
  • Sporządzanie sprawozdań opisowych  z  wydatków  na  koniec  roku budżetowego.

 

Wymagane dokumenty

W celu potwierdzenia powyższych wymagań osoba ubiegająca się o zatrudnienie na wolnym stanowisku urzędniczym zobowiązana jest złożyć następujące dokumenty.

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowy – zgodnie z załączonym wzorem,
  • pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  • pisemne oświadczenie o niekaralności kandydata,
  • pisemne oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym,

W przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu, zgodnie z art. 13a ust 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. pracownikach samorządowych obowiązany jest złożyć dokument potwierdzający niepełnosprawność.

  • dokument potwierdzający wykształcenie (odpis dyplomu, świadectwo),
  • świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy,
  • dodatkowo inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy/zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych itp.)

W przypadku, gdy kandydat nie dysponuje dokumentem potwierdzającym posiadanie umiejętności lub kwalifikacji, a nimi dysponuje zobowiązany jest dołączyć pisemne oświadczenie o ich posiadaniu. Niedołączenie oświadczenia oznaczać będzie, że kandydat nie posiada umiejętności lub kwalifikacji w tym zakresie.

Warunki pracy
  1. Praca w pomieszczeniach biurowych.
  2. Praca przy obsłudze komputera.
  3. Z wyłonionym w wyniku przeprowadzonego naboru kandydatem zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony. Pracownik zatrudniony po raz pierwszy w jednostce samorządowej odbywa w tym czasie służbę przygotowawczą.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Łaziska, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z  2024 r. poz. 44, ze zm.) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska lub drogą pocztową (kurierską) na adres: Łaziska 76, 24-335 Łaziska z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora ds. księgowości budżetowej” w terminie do dnia 25.08.2024  r.*). Decyduje data złożenia w Urzędzie Gminy Łaziska, a nie data nadania przesyłki. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Gminy Łaziska po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Kandydat spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu zostanie zakwalifikowany do dalszego etapu naboru (tj. testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej).

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www. gminalaziska.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Łaziska.

Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności oraz aktualne zaświadczenie z przeprowadzonego badania lekarskiego potwierdza-jącego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym.

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Karol Andrzej Grzęda
Dodano do BIP dnia 12-08-2024 19:29:49