Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Łaziska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Gminy Łaziska
Adres komórki

76, 24-335 Łaziska

Telefon
(0-81) 827-69-20
Fax
(0-81) 827-69-36
Email

Informacje dodatkowe

Urząd Gminy pracuje w godzinach 7.30 - 15.30

Gmina Łaziska leży w południowo-zachodniej części województwa lubelskiego, na granicy trzech subregionów: Wyżyny Lubelskiej oraz Kotliny Chodelskiej i Wzniesień Urzędowskich. Część pólnocna gminy jest płaska i silnie zalesiona, część południowa lekko falista. Zachodnią granicę gminy stanowi dolina Wisły. Cały obszar gminy podlega ochronie krajobrazu. Część gminy wchodzi w skład Chodelskiego Obszaru Chronionego, część stanowi fragment Wrzelowieckiego Parku Krajobrazowego.

Gmina zajmuje powierzchnię 10932 hektarów, w tym 65.8% zajmują użytki rolne, 25.3% lasy, 3.3% wody. W 2006 roku w gminie mieszkało  5478 osób, co daje gęstość zaludnienia 50.11 osoby/km2. Podstawą gospodarki gminy jest, działające w przeciętnych warunkach agroekologicznych, rolnictwo. W gminie dominują grunty klasy IVi VIa. Przeciętna wielkość gospodarstwa jest również niewielka. Gmina jest wyjątkowo bogata w sady. Aż 50% użytków rolnych zajęte jest przez sady przede wszystkim jabłoniowe. W naszej gminie znajdują się również duże plantacje chmielu.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej witryny:
http://www.gminalaziska.pl

Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich kompetencji i realizowaniu powierzonych im zadań. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, zarządzeń, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz do podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy,
3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał, zarządzeń organów Gminy,
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,
7) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) przechowywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwów,
9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako zakładowi pracy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.


Pracownicy

Kadencja
Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Grzęda Karol Andrzej
Data wytworzenia informacji:
2012-12-18
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2012-12-18