Szczegółowe dane komórki
Sekretarz zapewnia warunki sprawnego działania i funkcjonowania Urzędu.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne referaty,
2) opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy i zakresów czynności na poszczególnych stanowiskach pracy,
3) opracowywanie projektów zmian statutu Gminy i jej regulaminów,
4) opracowywanie projektów zarządzeń Wójta,
5) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady Gminy,
6) branie udziału w posiedzeniach organów Gminy,
7) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji aktów prawa miejscowego, obwieszczeń oraz informacji o charakterze publicznym,
8) zapewnienie obsługi prawnej Gminy,
9) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami,
10) nadzorowanie terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw
mieszkańców Gminy,
11) nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
12) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
pracowników samorządowych,
13) informowanie Wójta o konieczności dokonywanych zmian personalnych,
14) nadzorowanie prowadzenia spraw osobowych pracowników Urzędu,
15) organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy,
16) nadzorowanie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,
17) nadzorowanie spraw związanych z prowadzeniem Archiwum Zakładowego,
18) nadzór nad opracowaniem i utrzymywaniem w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej obronności kraju oraz nad całokształtem zagadnień w zakresie realizacji zadań obronnych,
19) kierowanie pracą Referatu Organizacyjno-Społecznego,
20) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.